Rottura delle regole, imprevedibilità. Improvvisazione. Istinto.
La street photography è jazz.
Il tentativo di rendere straordinari momenti ordinari.
Una passeggiata nella normalità delle strade di Firenze.
Un percorso che parte dal centro storico, passa per i mercati di strada, sfiora la prima periferia. E poi torna indietro.
Il primo volume di una serie di racconti urbani.
Un pretesto per qualche considerazione sulla fotografia di strada.
Sfoglia il libro e se ti piace compralo on-line
Firenze. Volume 1.
In questo libro non ammirerete le sue bellezze storiche ed artistiche. Queste meraviglie hanno però fatto da cornice agli scatti fotografici selezionati in questa raccolta. Hanno condizionato la gente che vi è ritratta; hanno suggerito loro gesti ed espressioni.
La Firenze più celebre fa da contorno alla normale quotidianità che si agita in tutta la città, dal centro alla periferia.
Le persone normali con i loro gesti normali hanno una dignità insospettabile, e meritano di essere documentate.
Breaking the rules, unpredictability. Improvisation. Instinct. The street photography is jazz.
The attempt to make extraordinary moments ordinary ones.
A walk through the normal life in Florence streets.
A route which starts from the city center, gets through open-air markets, brushes by outskirts. Then, it starts back.
This is the first volume of a series of urban short stories.
It is a pretext for some observations about street photography.
Florence. Volume 1.
In this book you will not admire its historical and artistic beauty.
However, these wonders are only the backdrop of the selected photographs of this collection. They influenced the people portrayed, they have suggested their gestures and expressions.
The most famous Florence’s places and masterpieces are the backdrop of everyday life that stirs in the whole city, from downtown to outskirts.
Normal people with their normal gestures have a unexpected dignity, and deserve to be documented.

©2013 Alessandro Scarcella Photography. All Rights Reserved. ccworld.it No portion of this book may be published in any form whatsoever without the written permission of the author.